StartseiteHochschuleFakultätenStudium & LehreForschungWeiterbildungEinrichtungenAktuelles
 

Institut für Mehrsprachigkeit

Monographien

Apagano, A., Bertolini, C., Contini, A., Gözen, G., Kiefer, M., Manera, L., Martin, I., Merjovaara, O., Nousiainen, T. & Schlemmer, D. (eds., 2018). Guidelines for Digital Storytelling in Early Childhood Education. Online Publikation (im Erscheinen).

dies. (Hg., 2018). Digital Storytelling in der frühkindlichen Bildung. Ein Leitfaden. Deutsche Übersetzung von Martin, I., Kiefer, M., Schlemmer, D. Online Publikation. digitalstorytelling.eu/en/project/outcomes/category/5-guidelines.html

Martin, Isabel (2000). Reading Peter Reading. Newcastle-upon-Tyne: Bloodaxe Books Ltd.

Martin, Isabel (1996). Das Werk Peter Readings (1970-1994): Interpretation und Dokumentation. Heidelberg: Universitätsver­lag Carl Winter. (Dissertation)

Wissenschaftliche Übersetzungen aus dem Englischen

Martin, Isabel (1998). “Grundlagentexte englischer Philosophinnen des 17. Jahrhunderts (Ann Conway, Margaret Cavendish).” In: Ruth Hagengruber (ed.). Klassische Philosophische Texte von Frauen, 26 pp. München: dtv.

Martin, Isabel (1986). Konferenzband. Musikalische Begabung finden und fördern. Materialien und Dokumente, Kieler-Woche-Kongress 1985. Regensburg: Gustav Bosse-Verlag.

Martin, Isabel (1986). Ausstellungskatalog. Centraal Museum Utrecht/ Herzog Anton Ulrich-Museum Braun­schweig (ed.). Holländische Malerei in neuem Licht: Hendrick ter Brugghen und seine Zeitgenossen. Braunschweig: Herzog Anton Ulrich-Museum.

Herausgegebene Zeitschriften

2007-2010
Martin, Isabel, Jürgen Kurtz, Gisela Schmid-Schönbein & Marita Schocker-von-Ditfurth (eds.). Grundschulmagazin Englisch - The Primary English Magazine. Ausgabe 1-6.

2005-2006
Martin, Isabel, Jürgen Kurtz, Gisela Schmid-Schönbein & Marita Schocker-von-Ditfurth (eds.). Grundschulmagazin Englisch - The Primary English Magazine. Ausgabe 1-6.

2003-2005
Martin, Isabel, Jürgen Kurtz, Gisela Schmid-Schönbein & Marita Schocker-von-Ditfurth (eds.) Primary English: Die Fachzeitschrift für Englisch in der Grundschule. Ausgabe 1-4.

Schriftleitung

Schmid-Schönbein, Gisela, Isabel Martin, Jürgen Kurtz & Martia Schocker-von-Ditfurth (2011). Grundschulmagazin Englisch – The Primar English Magazine. Rubriken Basis- und Praxisartikel, Fortbildung. Ausg. 1-6. München: Oldenbourg.

Martin, Isabel & Kerstin Klein (2011). Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine. Rubrik Songs & Rhymes. Ausg. 1-6. München: Oldenbourg.

Schmid-Schönbein, Gisela, Isabel Martin, Jürgen Kurtz & Martia Schocker-von-Ditfurth (2010). Grundschulmagazin Englisch – The Primar English Magazine. Rubriken Basis- und Praxisartikel, Fortbildung. Ausg. 1-6. München: Oldenbourg.

Martin, Isabel & Kerstin Klein (2010). Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine. Rubrik Songs & Rhymes. Ausg. 1-6. München: Oldenbourg.

Wissenschaftlicher Blog

Martin, Isabel & Johannes Zeck (eds.) (2015 ff). The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Pädagogische Hochschule Karlsruhe & Engel für Kinder Stiftung (Angels for Children). Wordpress: www.thelaosexperience.com 252 Posts, 50 Seiten, 219.501 Besucher, 1.407.262 Zugriffe (letzter Zugriff 18.02.2019).

Martin, Isabel, & Marie Kiefer (eds.) (2017 ff). Picture Books into Digital Storytelling in the EFL Classroom: 28 Teaching Sequences. Wordpress: https://picturebooksintefl.wordpress.com/, 28 Seiten (Kapitel).

Blog Artikel

Martin; Isabel (30.12.2018). “New series: “Language education and global citizenship” (edited by I. Martin)” The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/12/30/language-education-and-global-citizenship/

Martin, Isabel & Pauline Faix, Malin Frahm (16.12.2018). “The Lao flag ceremony“. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/12/16/lao-flag-ceremony-an-interview-with-mr-khamsing/

Martin, Isabel & Dilara Erdogan (9.12.2018). “Eat, dance, laugh (and be sick) - our first weeks in Laos”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning.
Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/12/09/eat-dance-laugh-and-be-sick-our-first-weeks-in-laos/

Martin, Isabel & Sitha Khemmarath (16 November 2018). “Lao university delegation visits University of Education Karlsruhe – the Lao perspective”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/11/16/lao-university-delegation-visits-university-of-education-karlsruhe-the-lao-perspective/

Martin, Isabel (4 September 2018). " Annual report 2017 by the AfC foundation – with “before & after” gallery”.  The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/09/04/annual-report-2017-by-the-angels-for-children-foundation/

Martin, Isabel & Johannes Zeck (1 Septemer 2018). "Reflection and evaluation of the second project year 2016-2017 – looking back to Team III and IV”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/09/01/reflection-and-evaluation-team-iii-and-iv/

Martin, Isabel & Sandra Uhlig, Shirin Ud-Din, Johannes Zeck, Ariane Kummetz & Ketsana Siphonephat (1 August 2018). "An academic training course in Weiherhammer and a family reunification in Toulouse – Ms Ketsana’s journey to Europe”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/08/01/ms-ketsanas-journey-to-europe/

Martin, Isabel & Svenja Walschburger, Julia Grüttner (20 June 2018). " Workshop on 22 March 2018 – “Classroom English”“. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/06/20/workshop-on-22-march-2018-classroom-english/

Martin, Isabel & Isabell Kämmer , Shirin Ud-Din (8 April 2018). "Trio” (Lao) Export Co., Ltd Garment Manufacturers Industry – from fabrics to education in Ban Sikeud”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/04/08/an-excursion-to-trio-lao-export-co-ltd/

Martin, Isabel & Fabian Stober (3 April 2018). " Mathematics – the latest addition to the project”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/04/03/mathematics-the-latest-addition-to-the-project/

Martin, Isabel & Shirin Ud-Din, Isabell Kämmer (29 March 2018). "Techniques of Teaching and Learning". The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com
http://www.thelaosexperience.com/2018/03/29/teaching-techniques/

Martin, Isabel & Sandra Uhlig, Ariane Kummetz (7 March 2018). “Workshop on 25 December 2017 – The new “Didactics Room” at the LGTC”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/03/07/we-open-the-new-didactics-room-workshop-on-25-december-2017/

Martin, Isabel & Marie Kirsten (6 March 2018). “Workshop on 18 December 2017 – “Practising Pronunciation” and Lao-English interference”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/03/06/workshop-practising-pronunciation-lao-english-interference/

Martin, Isabel & Lea Herrmann (8 February 2018). “Workshop on 11 December 2017 – “Micro-teaching with a picture book in the classroom – what, why, when, and how”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/02/08/picture-book-workshop-farmer-duck/

Martin; Isabel & Richard Martin, Fabian Stober (16 February 2018). “Guest author Richard Martin & Fabian Stober write: Stories are something to remember…”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning.
Project and research blog: www.thelaosexperience.com
http://www.thelaosexperience.com/2018/02/16/guest-writer-richard-martin-fabian-stober-stories-are-something-to-remember-so-why-not-use-it-as-a-teaching-device/

Martin, Isabel & Hanna Glass, Lara Malchow (22 January 2018). “Workshop on 20 November 2017 – Creating and using teaching material”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2018/01/22/workshop-20-november-2017-creating-using-material/

Martin, Isabel & Janina Adelberg (21.12.2017). “Workshop on 16 November 2017: How should we teach Technical English at Lao Vocational Colleges”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2017/12/21/tech-talk-workshop-adelberg/

Martin, Isabel & Rebecca Dengler (23.9.2017). “Global English: Teaching English in Asia”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2017/09/23/global-english-teaching-english-asia-different-approaches-difficult-subject/

Martin, Isabel & Mittaphone Sichampa (30.8.2017). “An afternoon with Charles Dickens – Letters from England”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2017/08/30/charles-dickens-museum-broadstairs-letters-from-england/

Martin, Isabel & Mittaphone Sichampa (18.8.2017). “A memorable outing to Canterbury – Letters from England”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2017/08/18/memorable-outing-canterbury-letters-photos-england-mittaphone-sichampa-isabel-martin/

Martin, Isabel & Rebecca Dengler (16.8.2017). “Four Lao teachers visit Karlsruhe for the first time”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2017/08/16/four-lao-teachers-visit-karlsruhe-first-time-reunion-weekend-23-25-june-2017/

Martin, Isabel & Johannes Zeck (14.3.2017). “Minister for Education and Sports H.E. Mrs Sengdeuane Lachanthaboune visits Angels for Children”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2017/03/14/mrs-sengdeuane-lachanthaboun-visits-project/

Martin, Isabel & Anika Broghammer, David Schrep (23.2.2017). „ Our cooperation with the Research Institute of Educational Sciences (RIES)“. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2017/02/23/research-institute-of-educational-sciences-teaching-material/

Martin, Isabel & Johannes Zeck (30.10.2016). “Honoured and proud: German Federal Minister for Economic Development and Cooperation visits BHS/AfC in Weiherhammer”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2016/10/30/dr-gerhard-mueller-visits-angels-for-children/

Martin, Isabel (13.10.2016). “Joining forces: BHS “Recruitment and Training Programme” starts at the Lao-German Technical College”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2016/10/13/joining-forces/

Martin, Isabel & Johannes Zeck (4.10.2016). “The Lao-German Technical College in Vientiane Capital”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2016/10/04/lao-german-technical-college-vientiane-capital/

Martin, Isabel & Lena Wink (22.8.2016). “Preparing the teaching of Technical English at the LGTC. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com blog:http://www.thelaosexperience.com/2016/08/22/technical-english-lao-german-technical-college/

Martin, Isabel (5.8.2016). “Team III: Third and last preparatory session”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2016/08/05/team-iii-third-last-preparatory-session/

Martin, Isabel (4.8.2016). “Gerlinde Engel and Bouangein Hanthavong visit Karlsruhe”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com blog: http://www.thelaosexperience.com/2016/08/04/gerlinde-and-boungeun-visit-karlsruhe/

Martin, Isabel (4.7.2016). “Unique features of the University of Education Karlsruhe: The new profiles”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2016/07/04/new-profile-window-university-education-karlsruhe/

Martin, Isabel & Heike Müller (1.7.2016). “Teaching material assessment and guest lecture on ‘Language education in global contexts’”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com  http://www.thelaosexperience.com/2016/07/01/team-iii/

Martin, Isabel & Johannes Zeck (5.4.2016). “6 May 2016: Start of a new project phase”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2016/04/05/6-may-2016-start-of-new-project-phase/

Martin, Isabel & Tobias Mayer (14.2.2016). “Closing summit and information session on “Teaching English in Laos” at the University of Education Karlsruhe”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2016/02/14/closing-summit-and-information-session-on-the-project/

Martin, Isabel & Johannes Zeck (30.12.2015). “Memorandum of Understanding” between the Angels for Children foundation and the University of Education Karlsruhe”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2015/12/30/memorandum-of-understanding-foundation-and-university-cooperate/

Martin, Isabel &, Julia Bauer, Laura Kringe (15.10.2015). “Workshop ‘Modern Western Square Dance – Be There, or Be Square!’” The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2016/02/14/modern-western-square-dance-workshop/

Martin, Isabel & Franziska Frister (14.10.2015). “Workshop ‘English for Mopsy and me’”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2015/10/14/workshop-english-for-mopsy-and-me/

Martin, Isabel & Julia Bauer, Laura Kringe (10.10.2015). “Workshop ‘Singlish – Moving, Singing, and Speaking in Teaching English to Young Learners’”. The Laos Experience. Bi-directional teaching and learning. Project and research blog: www.thelaosexperience.com http://www.thelaosexperience.com/2015/10/10/workshop-singlish-teaching-english-to-young-learners/

Datenbank

Martin, Isabel (2018). Datenbank Grundschulenglisch 4.0. 1989-2018. Karlsruhe: Pädagogische Hochschule Karlsruhe. http://www.englisch.ph-karlsruhe.de/indexing/ Erweiterte siebte Auflage.

Martin, Isabel (2017). Datenbank Grundschulenglisch 4.0. 1989-2017. Karlsruhe: Pädagogische Hochschule Karlsruhe. http://www.englisch.ph-karlsruhe.de/indexing/ Erweiterte sechste Auflage.

Martin, Isabel (2013). Datenbank Grundschulenglisch. 1989-2013 ff.  Beta-Version mit doppelter Suchabfrage. Karlsruhe: Pädagogische Hochschule Karlsruhe. Projektbeschreibung. Automatische, Bibliographien generierende Datenbank mit ca. 150 Stichwörtern, tag cloud und kombinierten Suchabfragemöglichkeiten. Ca. 500 neue Titel, insgesamt derzeit ca. 4.500 Titel. In: Datenbank Katalog der Badischen Landesbibliothek und in Datenbank Informationssystem (dbis).

Netzpublikationen

Martin, Isabel (ed.) (2013): Studienführer Sprachen-Selbstlernzentrum Pädagogische Hochschule Karlsruhe. www.ph-karlsruhe.de/institute/ph/institutfrfremdsprachenundb/sprachen-selbstlernzentrum/

Martin, Isabel (ed.) (2013): Studienführer Fachbereich Englisch Pädagogische Hochschule Karlsruhe. www.ph-karlsruhe.de/institute/ph/institutfrfremdsprachenundb/englisch/

Martin, Isabel & TingoLingo Team (2011). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs. 33 Lernmodule, bestehend aus 38 Kapiteln, den dazugehörigen Quizzen sowie weiteren Inhalten.” (http://vcrp5.vcrp.de/webct und www.tingolingo.de) Dritte, erweiterte Edition (Level 1),  auf LMS (Learning Management System) OLAT (Online Learning and Training): olat.vcrp.de/olat

Martin, Isabel & Constanze Juchem-Grundmann & TingoLingo Team (2011). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs.” (http://vcrp5.vcrp.de/webct und www.tingolingo.de) Dritte, erweiterte Edition (Level 2), auf LMS (Learning Management System) OLAT (Online Learning and Training): olat.vcrp.de/olat

Martin, Isabel & TingoLingo Team (2010). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs. 33 Lernmodule, bestehend aus 38 Kapiteln, den dazugehörigen Quizzen sowie weiteren Inhalten.” (http://vcrp5.vcrp.de/webct und www.tingolingo.de) Zweite Edition.

Martin, Isabel, Constanze Juchem-Grundmann & TingoLingo Team (2010). "TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs.” Teil 2: Zweite Edition.

Martin, Isabel & TingoLingo Team (2011). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs. 33 Lernmodule, bestehend aus 38 Kapiteln, den dazugehörigen Quizzen sowie weiteren Inhalten.” (http://vcrp5.vcrp.de/webct und www.tingo.lingo.de) Dritte, erweiterte Edition (Level 1),  auf LMS (Learning Management System) OLAT (Online Learning and Training): olat.vcrp.de/olat

Martin, Isabel & Constanze Juchem-Grundmann & TingoLingo Team (2011). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs.” (http://vcrp5.vcrp.de/webct und www.tingolingo.de) Dritte, erweiterte Edition (Level 2), auf LMS (Learning Management System) OLAT (Online Learning and Training): olat.vcrp.de/olat

Martin, Isabel & TingoLingo Team (2010). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs. 33 Lernmodule, bestehend aus 38 Kapiteln, den dazugehörigen Quizzen sowie weiteren Inhalten.” (http://vcrp5.vcrp.de/webct und www.tingolingo.de) Zweite Edition.

Martin, Isabel, Constanze Juchem-Grundmann & TingoLingo Team (2010). “TingoLingo: English Grammar Online. Ein webbasierter Selbstlernkurs.” Teil 2: Zweite Edition.

Lehrvideo

Martin, Isabel & Maximilian Richter (2017). Square Dance als pädagogisches Werkzeug in der Grundschule. Utube Kanal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe: https://www.youtube.com/watch?v=UJmv6MAoRVo&feature=youtu.be, 7 Minuten. 

Artikel

Martin, Isabel (2019). "English as a ‘Distant’ Language". Journal of Modern Education Review. New York: Academic Star Publishing Company. (in preparation)

Martin, Isabel, Neilsen, Rod & Weinmann, Michiko (2018). “Teasing the agendas: A comparison of Global Mobility programs for pre-service teachers in two contexts”. In: Nickl, Benjamin, Popenici, Stefan, Blackler, Deane & Skinner, Isabella (eds.). German Transnational Education and Comparative Education Systems: An Update on Research and Practice. Springer Series 2018. 21 pp. (forthcoming)

Martin, Isabel (2018). "Teaching English in Laos: TESOL education and global justice". Focus on Language. Challenging Language Learning and Language Teaching in Peace and Global Education: From Principles to Practices. Berlin/Münster/Zürich/Wien/London: LIT Verlag. 27 pp. (forthcoming)

Birgit Smieja & Isabel Martin (2018). "'Let's Dance!' Lernen macht Spaß! Fremdsprachenlernen mit Modern Square Dance". In: Smieja, Birgit & Oliver Weyrauch (Hg.). Fächerübergreifender Grundschulunterricht. Beiträge aus Theorie und Praxis. Frankfurt: Peter Lang. 231-250.

Martin, Isabel & Marie Kiefer (2017). “pen, paper & pixels: Literarisches Lernen in Medienwelten.“ In: Dialog. Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe 4/2: 6-11.Martin, Isabel (Februar 2017): „Teaching English in Laos – 2. Projektjahr.“ In: PH Aktuell Ausgabe 1: 10.

Martin, Isabel & Gisela Schmid-Schönbein (2017). „Früher Fremdsprachenunterricht”. In: Surkamp, C. (Hg.): Lexikon Fremdsprachendidaktik. Stuttgart: Metzler. 94-99.

Martin, Isabel (2016). “The Laos Experience: Pilotprojekt ,Teaching English in Laos' der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe und der Stiftung, Engel für Kinder'.” In: Dialog. Bildungsjournal der PH Karlsruhe 3 (1): 54-55.

Martin, Isabel (2016). “Englisch Lernen mit künstlerischen Medien.” In: Böttger, Heiner & Norbert Schlüter (eds.): Fortschritte im Frühen Fremdsprachenlernen. Tagungsband zur 4. FFF-Konferenz, 261-275. Braunschweig: Westermann Schroedel Diesterweg Schöningh.

Martin, Isabel & Denise Burkhardt (2016): “’Be there or be square!’ Square Dance für den integrierten Fremdsprachenunterricht in der Grundschule.” In: Konfekt. Anregungen für guten Grundschulunterricht. (1): 2-7.

Martin, Isabel & Kirsten Buttgereit (2016): “Pilotprojekt ’Teaching English in Laos’. ” In: PH Newsletter Januar-Februar 2016: 8-9. www.ph-karlsruhe.de/fileadmin/user_upload/hochschule/aktuelles/pdf/16_01_02_JAN_FEB_PH_AKTUELL_41.pdf

Martin, Isabel & Susanne Schütze (2015): “Freies Arbeiten im Englischunterricht: Self-determined learning.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 13 (2): 32-35.

Martin, Isabel, Andrée, Julia & Denise Burkhardt (2015): “Be there or be square! Getting dressed and celebrating a Square Dance party.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 13 (4): 15-19.

Martin, Isabel (2015): “Teaching English in Laos: Experiment und Abenteuer.” In: PH Newsletter November 2015: 4. www.ph-karlsruhe.de/fileadmin/user_upload/hochschule/aktuelles/pdf/15_08_PH_AKTUELL_Kompakt.pdf

Martin, Isabel (2015): „Datenbank Grundschulenglisch 3.0. Karlsruhe: PH Karlsruhe. www.englisch.ph-karlsruhe.de/indexing/.” In: Dialog. Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe 1 (2): 70.

Martin, Isabel (2014). “Datenbank Grundschulenglisch 1989 – 2013 ff.” In: Fäcke, Christiane, Martina Rost-Roth & Engelbert Thaler (eds.). Sprachenausbildung – Sprachen bilden aus – Bildung aus Sprachen, 63-75. Dokumentation zum 25. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren.

Martin, Isabel & Gesine Andersen (2014): “It’s in the bank. ” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 12 (4): 37-38.

Martin, Isabel (2014): “Englisch Lernen mit künstlerischen Medien: Mit P.O.W.E.R. durchs Englisch-Studium.” In: Dialog. Bildungsjournal der Pädagogischen Hochschule Karlsruhe 1 (2): 20-25.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2011). “Little golden leaves. Lieder und Reime: A pattern poem.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 9 (4): 36.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2011). “My poem. Lieder & Reime: Making a season poem.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 9 (4): 35.

Martin, Isabel (2011). “Enjoy the Tales!” Interview with Richard Martin. In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 9 (2): 7-9.

Martin, Isabel & Kerstin Klein (2011). “Making a season poem.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 9 (2): 35.

Martin, Isabel & Richard Martin (2011). “Participation stories for your classroom. Enjoy the tales!” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 9 (2): 7-9.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2011). “Zehn kleine Affen unterwegs in Grossbritannien. Ten little monkeys.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 9 (2): 35-36.

Martin, Isabel (2009). “TingoLingo – English grammar online.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 7 (5): 35-36.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2009). “My wobbly tooth – Zahnpflege mit Schwung.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 7 (4): 33-34.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2009). “Here is the church – Simple finger rhymes.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 7 (3): 33-34.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2009). “We're all stars! – 'Praise the young and they will flourish'.” In: Grundschulmagazin Englisch 7 (2): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2008). “Two little dicky birds – Einfache Reime für die Klassen 1 und 2.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 6 (6): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2008). “We’ve got a Wa Wa – Working on pronunciation.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 6 (4): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2008). “Like father, like son – über Tischmanieren sprechen.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 6 (2): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2008). “Trill! goes the trumpet – Simple Songs and simple rhymes.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 6 (1): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2007). “A laughing bird – Another funny animal from Australia.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 5 (6): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2007). “Mrs Macaroni – Singing and dancing at the fair.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 5 (5): 31.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2007). “The dragon who ate our school – Performing a poem.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 5 (4): 31-32.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2007). “The three little pigs – performing a „pig rap“.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 5 (3): 27-28.

Klein, Kerstin & Isabel Martin (2007). “Sleeping Beauty – Singing and acting a song.” In: Grundschulmagazin Englisch – The Primary English Magazine 5 (2): 27-28.

Martin, Isabel (2006). “Rhymes for autumn.”In: Primary English (5): 6-7.

Martin, Isabel (2006). “Rhymes for Easter.” In: Primary English (2): 7.

Martin, Isabel (2005). “Terms of Integration: Educating Primary EFL Teacher Learners.” In: Paran, Amos (ed). Literature in Language Teaching and Learning, 87-100. Alexandria, VA: TESOL.

Martin, Isabel (2005). “Outside again in April.” In: Primary English (2): 6-7.

Martin, Isabel (2004). “Suchmaschinen für Kinder.” In: Primary English (4): 34.

Martin, Isabel (2004). “Traditional Christmas Poems.” In: Primary English (4): 28-29.

Martin, Isabel (2004). “Ungebundene Gedichte.” In: Primary English (3): 28-29.

Martin, Isabel (2004). “Chants and Action Poems.” In: Primary English (1): 24-25.

Martin, Isabel (2004). “Internet Guide – Unterrichtsmaterialien und mehr.” In: Primary English (1): 21-22.

Martin, Isabel (2003). “Internet Guide – Unterrichtsmaterialien-Kostenlose Downloads.” In: Primary English (3): 31-32.

Martin, Isabel (2003). “Nursery Rhymes und Ausspracheschulung.” In: Primary English (3): 29-30.

Martin, Isabel (2003). “Internet Guide – How to Improve Your English Online - Evaluation of Websites.” In: Primary English (2): 27-28.

Martin, Isabel (2003). “Thank You, Dad, for Everything (Doug McLeod), Going to Sleep (Ian McMillan).” In: Primary English (2): 25-26.

Martin, Isabel (2003). “Poetry Corner: Gebundene Gedichte.” In: Primary English (2): 25-26.

Martin, Isabel (2003). “Ask Mummy Ask Daddy (John Argard) – Back to School (Allan Ahlberg).” In: Primary English (1): 33.

Martin, Isabel (2003). “Poetry Corner: Gedichte im Englischunterricht in der Grundschule.” In: Primary English (1): 33.

Martin, Isabel (2002). “Wallcharts, Audio, Video, www: Multimedia in contemporary British poetry.” In: Neusprachliche Mitteilungen aus Wissenschaft und Praxis. 55: 25-31.

Martin, Isabel (2002). “Die Einführung von Chants und Gedichten im frühbeginnenden Fremdsprachenunterricht.” In: Ikuru 2. Handbuch für den Unterricht, 107-109. Berlin: Cornelsen.

Martin, Isabel (2002). “Kreativ-kommunikativer Umgang mit Kinder- und Jugendlyrik.” In: Mitteilungsblatt des Fachverbandes Moderne Fremdsprachen (FMF) Hessen e.V.. 17: 18-25.

Martin, Isabel (2002). “The Rich Repertoire of Metrics in Contemporary British Poetry.” In: Küper, Christoph (ed). Proceedings of the International Conference on Meter, Rhythm, and Performance, 355-372. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.

Martin, Isabel (2000). “Englische Gegenwartslyrik für Kinder und Jugendliche: Eine Einführung.” In: Bimberg, Christiane (ed). Perspektiven der englischsprachigen Kinder- und Jugendliteratur, 117-150. Kamen/New York/Paris: Karthause-Schmülling.

Martin, Isabel (2000). “Theoretical, Practical, and Didactic Reasons for Using Contemporary British Poetry in the EFL Classroom.” In: IATEFL. Literature and Cultural Studies SIG Newsletter 19: 3-15.

Martin, Isabel (2000). “Postmodernising Shakespeare: a Palimpsest Poem.” In: Bode, Christoph & Wolfgang Klooß (eds). Historicizing/Contemporizing Shakespeare, 185-199. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.

Martin, Isabel (1998). “Literaturtheoretische Hintergründe und fachdidaktische Gründe: Englische Gegenwartslyrik für den Unterricht.” In: Hermes, Liesel & Gisela Schmid-Schönbein (eds). Fremdsprachen lehren lernen - Lehrerausbildung in der Diskussion. Dokumentation des 17. Kongresses für Fremdsprachendidaktik der DGFF in Koblenz (1997), 193-204. Berlin: Pädagogischer Zeitschriftenverlag.

Martin, Isabel (1996). “Das Werk Peter Readings 1970-1994. Interpretation und Dokumentation. [The Works of Peter Reading 1970-1994. Interpretation and Documentation.].” In: Weinstock, Horst (ed). English and American Studies in German 1995. Summaries of Theses and Monographs. A Supplement to Anglia., 97-98. Tübingen: Max Niemeyer Verlag.

Martin, Isabel (1995). “Introduction” to Peter Reading's Collected Poems (2 vols.), 13-24. Newcastle-upon-Tyne: Bloodaxe Books.

Rezensionen

Martin, Isabel (2003). Rezension zu Hermann-Brennecke, Gisela (ed.) (2003). "Frühes Schulisches Fremdsprachenlernen zwischen Empirie & Theorie. Hallenser Studien zur Anglistik und Amerikanistik". Band 5. Münster: LIT Verlag: 1999. Neusprachliche Mitteilungen (1): 50-51.

Martin, Isabel (2003). Rezension zu Bartl, Almuth (2003). "Spielend Englisch lernen". München: Oldenbourg-Schulbuchverlag: 2001. Neusprachliche Mitteilungen (1): 52-53.

Martin, Isabel (2003)."Wie es nicht geht: Almuth Bartl, Spielend Englisch lernen. München: Oldenbourg-Schulbuchverlag, 2001.“ Primary English (4): 39.