Priska Sprenger

Priska Sprenger

Institut für Mathematik
Ausgewählte Publikationen

Artikel

Sprenger P. (2018). Strukturwahrnehmung von Kindern im letzten Kindergartenjahr bei der Anzahlerfassung. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Hrsg.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (S. 1719-1722). Münster: WTM-Verlag.

Schöner, P. (2017) Prozesse bei der (strukturierten) Mengenwahrnehmung und Anzahlbestimmung. In Steinweg, A. S. (Hrsg.). Mathematikdidaktik Grundschule - Band 7: Sprache und Mathematik (Tagungsband des Arbeitskreises Grundschule der GDM), S. 105-108. Bamberg: University of Bamberg Press (UBP).

Schöner, P. (2017). Mentales Rotieren. Materialkartei zu Würfelgebäuden. Fördermagazin Grundschule (4) 2017, 35-38.

Schöner, P. & Vollmuth, H. (2016). Wer springt weiter? Förderung der Mess- und Größenkompetenz mit Sprunglängen. Fördermagazin Grundschule (3) 2016, 33-38.

Schöner, P. & Benz, C. (2014). Muster und Strukturen finden in der MachmitWerkstatt MiniMa. Fördermagazin Grundschule (4) 2014, 27-30.

 

Paper (peer-reviewed, accepted)

Sprenger, P. & Benz, C. (2020). Children’s perception of structures when determining cardinality of sets—results of an eye-tracking study with 5-year-old children. ZDM, 51 (1), 187. https://doi.org/10.1007/s11858-020-01137-x

Sprenger, P. & Benz, C. (2020). Perceiving and using structures when determining the cardinality of sets - A child's learning story. In M. Carlsen, I. Erfjord & P. S. Hundeland (Hrsg.), Mathematics education in the early years. Results from the POEM4 Conference, 2018 (213-227). New York: Springer.

Gasteiger, H., Bruns, J., Benz, C., Brunner, E. & Sprenger, P. (2019). Mathematical pedagogical content knowledge of early childhood teachers. A standardized situation-related measurement approach. ZDM, 29 (3). https://doi.org/10.1007/s11858-019-01103-2

Sprenger, P. & Benz, C. (2019). Perceiving and using structures in sets - the contribution of eye-tracking in a three-level evaluation process. In U. T. Jankvist, M. van den Heuvel-Panhuizen & M. Veldhuis (Hrsg.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019) (S. 2355–2362). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME.

Schöner, P. & Benz, C. (2018). Visual Structuring Processes of Children When Determining the Cardinality of Sets – The Contribution of Eye-Tracking. In C. Benz, H. Gasteiger, A. S. Steinweg, P. Schöner, H. Vollmuth, & J. Zöllner (Eds.), Early Mathematics Learning – Selected Papers of the POEM Conference 2016 (pp. 123-144). New York: Springer.

Schöner, P. & Benz, C. (2017). “Two, three and two more equals seven” – Preschoolers’ perception and use of structures in sets. In Dooley, T. Gueudet, G. (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (pp. 1893-1900). Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.

 

Herausgeberschaft

Benz, C., Steinweg, A., Gasteiger, H., Vollmuth, H., Schöner, P., & Zöllner , J. (2018). Early Mathematics Learning – Selected Papers of the POEM Conference 2016. New York: Springer.

Letzte Änderung: 15.10.2020
Für den Inhalt verantwortlich: